Generelle vilkår

Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for produkter fra Sundqvist ApS:

1. Generelt

1.1 Disse almindelige vilkår ("Almindelige Vilkår") gælder for alle ordrer og aftaler vedrørende salg og levering af produkter ("Produkter") fra Sundqvist ApS, CVR-nr. DK4295674 ("Sundqvist") til forhandlere ("Køberen"). Sundqvist og Køberen benævnes hver for sig som en "Part" og samlet som "Parterne". Disse Almindelige Vilkår udgør en integreret del af alle tilbud og ordrebekræftelser, som Sundqvist afgiver til Køberen, og gælder ligeledes for alle supplerende ordrer fra Køberen, selv hvis der ikke henvises til disse Almindelige Vilkår i den ordrebekræftelse, som afgives af Sundqvist.

1.2 Hvis Køberen har angivet andre vilkår i en ordre eller på anden måde henvist til vilkår, der strider mod disse Almindelige Vilkår, har disse Almindelige Vilkår forrang frem for sådanne andre vilkår – uanset om Sundqvist har gjort indsigelse mod Køberens vilkår eller ej. Hvis der i forbindelse med en specifik ordre er indgået en skriftlig aftale mellem Parterne, har betingelserne i den skriftlige aftale forrang frem for disse Almindelige Vilkår, i det omfang de er uforenelige.

2. Bestilling & aftale

2.1 Køberen skal fremsende en bestilling med specifikation af de Produkter, som Køberen ønsker at bestille. Bestilling kan ske via e-mail til customerservice@sundqvist.dk eller telefon +46 31-92 29 90.

2.2 Bestillingen er bindende for Sundqvist, når den er blevet godkendt af Sundqvist, og en skriftlig ordrebekræftelse er sendt til Køberen ("Ordrebekræftelse"). Parterne har da indgået en bindende købsaftale, som disse Almindelige Vilkår gælder for ("Aftalen").

2.3 Hvis der forekommer modstridende oplysninger i de forskellige dokumenter, der indgår i Aftalen, har Ordrebekræftelsen forrang frem for Aftalen.

2.4 Sundqvist forbeholder sig retten til – uanset årsag – at vælge ikke at indgå Aftale med Køberen samt at foretage en kreditvurdering af Køberen forud for en eventuel bekræftelse af bestillingen i henhold til punkt 2.2.

3. Levering

3.1 Produkterne leveres fragtfrit til Køberens angivne leveringsadresse (Carriage Paid To, Incoterms 2010).

3.2 Sundqvist bærer ansvaret for Produkterne under transporten frem til levering.

3.3 Uanset hvad der angives i punkt 3.1, vil Køberen blive opkrævet fragtomkostninger i henhold til Sundqvists til enhver tid gældende prisliste, hvis ordreværdien er under 2.500 DKK. Omkostningen varierer afhængigt af mængden af bestilte Produkter samt leveringsadressen. Ved en ordreværdi over 2.500 DKK leveres ordren fragtfrit.

3.4 I Ordrebekræftelsen angives en estimeret leveringsdato for Produkterne. Leveringsdatoen er kun vejledende. Sundqvist vil bestræbe sig på at levere Produkterne inden for den angivne tid. Bestillinger, som modtages af Sundqvist inden kl. 12:00, leveres som regel inden for 1–3 arbejdsdage, med forbehold for midlertidigt udsolgte Produkter.

3.5 Hvis Sundqvist af en eller anden grund ikke kan levere Produkterne inden for den angivne leveringstid, skal Sundqvist skriftligt informere Køberen og oplyse en ny estimeret leveringsdato.

3.6 Med forbehold af punkt 14 har Køberen ret til at ophæve købet, hvis levering ikke har fundet sted inden [fem (5)] uger fra den angivne leveringsdato, forudsat at den manglende levering skyldes Sundqvist. Meddelelse om ophævelse som følge af manglende levering skal sendes til Sundqvists kundeservice via e-mail: info@sundqvist.se.

3.7 Uden skriftligt samtykke fra Sundqvist har Køberen ikke ret til at sælge de leverede Produkter til forbrugere fra en anden adresse end den, hvortil leveringen fra Sundqvist er sket. Endvidere har Køberen ikke ret til at sælge de leverede Produkter til en anden forhandler med henblik på videresalg til forbrugere.

3.8 Produkterne forbliver Sundqvists ejendom, indtil de er fuldt betalt.

3.9 Køberen har ikke ret til kompensation, hvis Sundqvist ændrer leveringsdatoen i henhold til dette punkt 3. Retten til ophævelse ifølge dette punkt 3 er den eneste misligholdelsesbeføjelse, Køberen kan påberåbe sig i tilfælde af forsinket levering.

4. Priser og betaling

4.1 Køberen skal betale den pris, der fremgår af Ordrebekræftelsen. Sundqvist kan give Køberen vejledende udsalgspriser for Produkterne i Ordrebekræftelsen eller på anden vis.

4.2 Priserne angivet i Ordrebekræftelsen er eksklusive merværdiafgift (moms).

4.3 Medmindre andet er aftalt, skal betaling ske mod faktura med 30 dages betalingsfrist fra fakturadatoen.

4.4 Ved forsinket betaling har Sundqvist ret til morarente i henhold til gældende lovgivning. Sundqvist har desuden, efter skriftlig meddelelse til Køberen, ret til at standse opfyldelsen af Aftalen, indtil betaling finder sted.

4.5 Ved betalingsmisligholdelse på over tre (3) måneder efter forfaldsdatoen, har Sundqvist ret til at ophæve Aftalen ved skriftlig meddelelse til Køberen. Sundqvist har da, ud over morarente, ret til erstatning for det tab, Sundqvist måtte lide.

4.6 Reklamationer vedrørende fakturaen skal fremsættes skriftligt til Sundqvist inden ti (10) dage fra den leveringsdato, der er angivet i fakturaen. Hvis Køberen ikke reklamerer inden for denne frist, mister Køberen retten til at gøre indsigelse mod fakturaens indhold.

Vigtigt at være opmærksom på ved modtagelse af leverancen:

  • Synlige transportskader skal straks rapporteres til chaufføren, inden varerne kvitteres for, og desuden anmeldes til warehouse@sundqvist.se uden forsinkelse.
     
  • Ved synlige transportskader på en palle har vi brug for følgende billeder: Hele pallen, inden den pakkes ud, Fragtetiketten, Den beskadigede vare i originalemballage, Et nærbillede af selve skaden.
     
  • Ikke-synlige transportskader skal rapporteres senest tre arbejdsdage efter levering. Efter denne frist ydes der ikke erstatning.
     
  • Ved alle typer transportskader skal Sundqvist bruge kollinummer og tydelige billeder for at kunne sende en erstatningsvare.
     
  • Alle transportskader skal rapporteres til: warehouse@sundqvist.se